Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van monique lok - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van monique lok - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg monique

17 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Aangekomen in Düsseldorf, duurde ff wat langer door wc rollen op de weg en file maar ruim op tijd. Vanaf nu alleen verder, op naar down under! Door de douane, daarna vloog t mij wel weer even aan.... en nu aan een wijntje waar ik een prijs voor betaalde dat ik daar minstens 2 uur mee doe. Dus met wijn en al op zoek naar t rokershol, ze noemen t een Camel lounge..en t zit prima! Om half 9 vlieg ik naar Parijs, dan daar uur wachten om vervolgens ruim 10 uur te vliegen naar Chinezenland. Lekker met nog een wijntje een slaappil in m'n mik, ben ik er zo!
Dacht ik... We zouden nu moeten vliegen maar.... Vertraging van 45 minuten. Net even gevraagd of ik mijn aansluiting haal.. Gelukkig hoopt deze mevrouw dat voor me! Heel vriendelijk vertelde ze me ook dat als ik t niet red er een volgende vlucht en hotel voor mij geregeld worden.. Joepie, dat geeft deze burger moed nog maar een wijntje dan of koffie... Om 21.28 zit er eindelijk beweging in het vliegtuig, een uur later en jaaaaa.. Ik zit erin! Mensen met een aansluitende vlucht worden geholpen door het geïnformeerde personeel in Parijs. DAT BEN IK! Gaat t toch nog makkelijk... Nu eerst even de lucht in

Nou dat had ik dus gedacht....... Aangekomen in Parijs moet ik op zoek naar de shuttlebus naar gate E... Ik kan natuurlijk prima Frans lezen dus ik lees de borden alleen begrijp ik er geen zak van.. Er waren nog 2 dames als ik... Op zoek naar waar we moesten zijn. Dus, shuttlebus naar E, dan op zoek naar L, lange rij bij de douane en we kruipen ongeveer 200 mensen voor, ongegeneerd onder de linten door. We hebben haast! Verkeerde douane voor mijn bestemming. Eerst met een treintje naar L... Ik laat de dames achter en ren me rot, weer pogingen doen om de borden te lezen... Uhhh laat ook maar... In het treintje spreek ik iemand met een beveiliger badge aan (hij lijkt op Driss uit intouchable) Hij gaat bellen, loopt met mij mee naar goede douane, deze keer geen rij, hij zegt me waar ik nu naar toe moet en vermeldt ook even dat ze eigenlijk al klaar zijn met boarden dus ik nu echt moet rennen! Nog maar een keer rennen, daar staan bij de goede gate nog 2 mensen, ook hun vlucht hiervoor had vertraging. Bij godsgratie mogen we er nog door.. Vliegtuigdeur weer open en ook gewoon alles weer in t Frans. Dan op zoek naar mijn plaats: 19H maar daar zit al iemand, iemand die er niet hoort te zitten en deze Chinees gaat weer lekker op z'n eigen stoel zitten (had hij even gehoopt op veel beenruimte ;) waardoor ik ineens 2 stoelen heb en de meneer links van mij heeft er ook 2, er zit dus niemand naast mij en er zit niemand voor mij. Ik zit! Nu eens kijken of ze mij van wijn kunnen voorzien, ga ik daarna proberen te slapen.. Heb tussen deze en de volgende vlucht 4 uur tijd, niets rustig aan doen maar rennen..
De wijn was prima en aan boord een diner en ontbijt gehad, en ook nog paar uur geslapen!
En wat heerlijk relaxed om tijd te hebben! 3 biertjes gedronken bij gebrek aan rode wijn maar hee.. Ik zit in t goede vliegtuig! Nog Nederlanders ontmoet tijdens t wachten, wat een verademing, normale taal... Ik heb me echt rot gelachen om de chinezen, en om daar dan samen met Nederlanders om te lachen is leuk, even wat anders.. Beetje jammer dat mijn creditcard niet op tijd was, mijn. bankpas accepteren ze hier niet maar wel weer leuk om getrakteerd te worden op bier en een pakje peuken, rokershol is hier echt een HOL! Volgens mij ga ik t bier wel lekker vinden.
Tot nu toe gaat t goed, genoeg afleiding door t zoeken naar alles en maar uitvinden hoe t werkt maar ik voel mij al echt een wereld reiziger. Nu nog 11 uur vliegen en dan zie ik mijn lieve grootste zoon weer, jemig, bijzonder... Bedankt jij!

Na een aantal verwoede pogingen toch maar besloten dat slapen m niet meer gaat worden. Ik heb geen gevoel hoe laat t is, Nederlandse tijd 22.46 China en Australië hebben ook weer 2 uur tijdverschil. Het is hier nu half 6 in de ochtend. Waar hier dan is is mij ook even niet duidelijk... Ergens tussen China en Australië wel al meer aan de aussie kant. Zojuist al een ontbijtje gehad, dimsun, fruit, yoghurt en koffie die standaard gedronken word met melk en suiker.
Net aangekomen, Richard en Annabel hebben me opgehaald. Nu even acclimatiseren!

  • 17 Juli 2016 - 11:20

    Marisa:


    Cheers babe!

  • 17 Juli 2016 - 11:42

    Hugo:

    Reis achter de rug, dus nu lekker gaan genieten Down Under!
    (en misschien ff je locatie aanpassen... :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

monique

op naar mijn zoon in Australie

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2661

Voorgaande reizen:

10 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Australie,,

Landen bezocht: