En verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van monique lok - WaarBenJij.nu En verder - Reisverslag uit Brisbane, Australië van monique lok - WaarBenJij.nu

En verder

Blijf op de hoogte en volg monique

22 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Woensdag:
Nadat Anna terug kwam van haar sollicitatie zijn we naar de koala cencuary geweest. Wat was dat gaaf!! Een soort kleine dieren tuin met Kangaroos en koala's. Ook vind je er vogels, uilen die geen uilen zijn en 2 kleine zoetwatermeer krokodillen. We hebben selfies met de kagaroos gemaakt, mochten ze niet aaien maar hee.... Als je er dan toch bent moet je ze echt even "voelen" zo zacht!!
Ook hebben we een koala vast gehouden, we kregen Rodney, de oudste en zwaarste en de meest chille. Richard ging eerst en natuurlijk herkende Rodney een ander alpha male en zeek op m ;) Toen mocht ik, wat een enorme bijzondere ervaring zeg! Krijg je een fluffy beest op je handen gezet die zich helemaal aan je vastklampt met enorme klauwen maar met zachte vacht en een bijzonder luchtje.. Ik wilde m wel meenemen!! Als laatste ging Annabel, en Rodney was ook lief voor haar door even in haar handen t poepen. Ik moet zo om Annabel lachen, ze vroeg: is hij aan t poepen? Ja, doen ze elk kwartier, oh.... Okee en ging lachend met hem op de foto. We hebben er echt een leuke dag van gemaakt. Direct door gegaan naar de Southbank waar een asian food festival was, daar gegeten en met de bus naar huis. Op tijd naar bed.

donderdag:
Was al vroeg wakker, beetje nerveus om te reizen.. Alhoewel t enigszins vergelijkbaar is met t openbaar vervoer in Nederland is is het toch echt ernstig ingewikkeld! Thuis maak ik al geen gebruik van t ov... Maar nu zit ik toch echt in de trein naar de cold coast. Vanuit t appartement lopend naar t station, 3 x de weg moeten vragen, bij het station eerst kaart opladen, dan zoeken welke trein en welk perron. Dat had ik met Richard al uitgezocht maar ik was zo op tijd dat ik een trein eerder heb genomen.. Is toch weer anders ofzo. Koffie gekocht en nu nog ruim een uur in de trein, dan op zoek naar een bus en het laatste stukje lopen op zoek naar waar ik naar toe ga.. Kijken of t allemaal lukt..
En... Gelukt! Foto en stroopwafels afgeleverd bij uncle Casey, lekkere bak koffie gekregen en op zijn vraag waar ik zou slapen zei ik dat ik nog hostel zou zoeken, dat was niet nodig, ik kon hier beneden slapen. Hij wilde mij naar t strand brengen en ik kon bellen als ik weer opgehaald wilde worden! Zo lief! Moet wel lachen, hij praat Engels en Nederlands door elkaar.
Ruim een uur op het strand gelegen, volop zon en daarna wezen wandelen. 2 x 2,5 km. Eerst de route door een soort regenwoud en daarna een route terug met zee zicht. Prachtig! Mooie foto's gemaakt, leuke stukken, heel hoog met waarschuwingsborden voor vallen de rotsen om daar vooral door te lopen, ik heb omhoog gekeken en ik wilde ook wel doorlopen... Rotsen ten grootte van hunebedden.. Ergens gezeten voor wijn maar duurde zo lang dat ik weer ben gaan lopen, t was echt wandel weer.
Nu bij uncle Casey aan tafel, vogel loopt hier los, en t ruikt heerlijk naar hutspot!
Zijn zoon ontmoet en deze vertrekt naar Bali morgen.
Vrijdag:

Na een goede, lange nacht koffie en ontbijt... En wat voor een ontbijt! Mega broodje, ei, bacon, heerlijk!! Daarna nog even mee geweest naar de "stad" lippenstift voor lot gekocht waarvan ik weet dat ze die wilde omdat ze die ooit zag bij DIY. Afscheid genomen van 2 lieve mensen en nu in de trein naar Brisbane waar ik ff uit moet zoeken hoe en wat met printen voor mijn boarding kaart voor morgen, dan vlieg ik 2000 km naar t noorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

monique

op naar mijn zoon in Australie

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 2654

Voorgaande reizen:

10 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Australie,,

Landen bezocht: